woensdag 30 maart 2016

30/03: Sophie naar de Slachte (2)

Heel cliché, maar wat vliegt de tijd! Het is inmiddels al weer eventjes geleden dat ik schreef. Mijn voornemen is om dit vaker te doen want anders is het zomaar 4 juni.

In februari heb ik nieuwe schoenen aangeschaft: Lowa Renegade. De prijs is er naar om ze in te lijsten in plaats van aan te doen. Maar elke hobby kost geld toch? Ze zitten perfect, alsof ze voor mij gemaakt zijn. Mijn hak zit helemaal vast en vanaf het moment dat ik ze aan heb kan ik er goed op lopen en heb ik geen blaren. Dat lijkt me een goede basis toch? 

Voor de rest ben ik nog heel erg aan het zoeken. Wat voor broek ga ik aandoen? En wat voor shirt? Trui of vest? En wat neem ik mee? Doe ik het in een rugzak of doe ik een heuptas om? 
Ga ik alles nieuw aanschaffen? Goed, ik heb enorm lange benen en heb al heel wat wandelbroeken aangepast. Tot nog toe niets in mijn maat. Heb ook even rond gevraagd wat anderen met lange benen voor wandelbroek tips hebben maar die zeggen ook allemaal dat ze geen wandelbroek dragen maar een stretchbroek. Verder lijkt het me goed om laagjes te dragen maar dat is ook afhankelijk van het weer.


Wat verder? Neem ik thee/koffie mee? Blijft het überhaupt warm? Ik heb het getest met thee toen ik onlangs 20 km liep. Na 20 km was het nog warm en prima te drinken.  Alleen, wat doe je met de thermosfles als je 42 km gaat wandelen? Is het wel fijn, vanwege het gewicht, om die ook steeds mee te nemen? Ik ga het gewoon nog een keer testen als ik een langere afstand ga wandelen. Ook scheen het zonnetje lekker, die keer dat ik 20 km liep. Dat is natuurlijk heerlijk, het zonnetje in mijn gezicht, maar mijn rug werd al wat nat op de plaats waar de rugzak zat. Degene met wie ik liep had een rugzak met tussenstuk. 
Moet ik nu toch een andere rugzak aanschaffen? Wat kom je veel tegen zeg, voor 1 lange wandeling! Vorige week raakte ik met iemand aan de praat die inmiddels al voor mij haar zolder is opgedoken voor een heuptas. Zo lekker onflatteus: Grote wandelschoenen en een heuptas, maar ik ga het maar eens uitproberen aankomende zondag. De Slachtemarathon is gelukkig toch geen modeshow.

Hoe het verder gaat? Op persoonlijk vlak gaat de zon in mijn hoofd steeds meer schijnen. Daar later meer over. Verbaas me zo over wat ik tóch allemaal aankan! Er zijn zoveel ontwikkelingen.

Heb nog niet veel energie (over) om veel te oefenen.  Maar ik heb out of the blue, zoals je hierboven kunt lezen, 20 km gewandeld. Dat was erg pittig en zag de Slachte even niet zitten.  De week er op heb ik 10 km gewandeld. Zucht, het aantal kilometers daalde net zo hard als mijn zelfvertrouwen. Maar de doorzetter in mij vertelde mij door te moeten gaan, waardoor ik de week er op “gewoon even” 25km heb gewandeld!



Aankomende zondag ga ik voor net iets meer!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten