zaterdag 16 januari 2016

16/01: Beetsterzwaag Trochsetters

Foto's HIER


Of klik op de diashow rechts


Op 16 januari hield wandel vereniging 'De Trochsetters' haar jaarlijkse wandeling vanuit Beetsterzwaag. elk jaar gaat de vereniging met bussen en een grote groep wandelliefhebbers naar diverse mooie tochten in het land maar vandaag dus de eigen tocht. De route was vernieuwd en de reacties waren veelal lovend. Er kon ingeschreven worden voor de 5, 10, 15 of 25 km. Er werd gestart vanuit het 'Trefpunt' . De tocht trok zo'n 550 deelnemers en 'De Trochsetters' hadden een gevarieerde route uitgezet met bos, dorpjes, smalle natuurpaadjes en enkele smalle weggetjes. Bepijling en verzorging viel niets op aan te merken, maar 1 keer een beetje verkeerd gelopen maar dat was eigen schuld. Alle weersomstandigheden hebben we wel gehad tijdens deze 33e winterwandeltocht: regen, hagel en een dikke sneeuwbui! Maar in de middag had PP ons een zonnetje beloofd en zowaar...het was 's middags heerlijk wandelweer! Je hoorde onderweg al vele wandelaars die alweer een specifiek doel hadden zoals 'De Slachte' of Nijmegen, maar ook Diever, Limburg en 'De Fjoertoer' scoorden goed. 

Suzanna Fiks Stelwagen is onze eerste gastschrijfster die haar ervaringen gaat delen met Trochrinnen! Meer gastschrijvers (sters) zijn welkom, we plaatsen ze dan bij ons stukje op de blog. Fotolinken kunnen ook gestuurd worden, maar die zetten we rechtsonderin de blog, updates zijn daar meteen te zien (gaat automatisch). Wel de algehele link aangeven naar de fotoalbums! Linken naar websites zetten we in de diverse links in het menu. Wat ons betreft was de nieuwe route geslaagd van deze tocht, we hebben heerlijk gewandeld!! Hieronder volgen de woorden van Suzanna Fiks Stelwagan die de 15km. trotseerde. Volgende week wandelen we in Egmond a/d zee de wandelmarathon.


------------------------------------------------------------------------------------------------


De wintertocht door Suzanna Fiks Stelwagen..........


Vandaag was het dan zover, de 33ste winterwandeltocht van de Trochsetters. Het stond al even in mijn agenda en het was spannend in wat voor weertype ik deze zou gaan wandelen. Dat ik 'em ging wandelen stond vast want 4 juni wil ik de Slachtemarathon gaan wandelen. Per jaar wandel ik gemiddeld zo'n 4 tochten van 15km dus veel kilometers heb ik niet in mijn benen. Waar begin je dan hè? Ik heb even getwijfeld bij de start, er kwamen dikke sneeuwvlokken uit de lucht dus ben ik gestart met 10 km. 


Al het begin is welkom. Snel was ik mezelf dankbaar dat ik voor 10 km gekozen heb, want het wandelen door de blubber was toch wel wat zwaarder. Op het moment dat ik de blubber doorstaan had kwam ik op een schelpenpad terecht, had ik wind tegen én de hagel pal in mijn gezicht. Moest grinniken om dit feit want had verwacht dat het niet erger kon. Het was even koud, maar bij het idee dat ik al ver over de helft was en steeds dichterbij de warme kachel van thuis was, liep ik een tandje harder. Klagen mag ik niet; het "treftpunt" (start en finish van de route) staat aan de rand van een mooi stukje natuur, de route was fantastisch aangegeven en de vrijwilligers enthousiast. Zelfs het zonnetje kwam zo nu en dan door. De volgende wandeling gaat "het goede doel" zijn van WIK, het hangt wederom van het weer af maar bij goede weersomstandigheden ga ik 15 km wandelen, misschien wel 20. Zo ben ik iedere keer wat dichterbij de 42 van de Slachte. Want dat ik die ga wandelen dat staat vast!                                               



Geen opmerkingen:

Een reactie posten