woensdag 6 april 2016

06/04:11-Steden:Anneke v Wieren


 Johannes, de man van Anneke, loopt dit jaar de 11 ook weer mee.



In onze serie 'Op weg naar de 11-Stedenwandeltocht' vandaag Anneke van Wieren, een super sportieve  jongedame uit Beetgum. Ze loopt de laatste jaren de 11 samen met Miranda Scheffer en dat is lekker makkelijk bij het volgen straks als ze zo dicht bij elkaar lopen. Straks tijdens de 11-Stedenwandeltocht gaan we elke morgen even met haar en de andere wandelaars die we volgen 'Yn Petear' bij onze partytent die elke dag opgesteld staat na 5 a 10 km. vanaf de start. Daar zijn natuurlijk ook andere wandelaars welkom die wat op hun hart hebben, we filmen daar de gesprekjes en die komen 's avonds al op de 11-Stedensite en trochrinnen.blogspot.com. We plaatsen elke dag ook foto's en een verslagje maar het kan zijn dat de tijd ontbreekt om alles er 's avonds op te zetten. Vanaf zondag na de tocht plaatsen we alles waar nog geen tijd voor was zoals de complete dagfilmpjes. 




Met maatje Miranda
Anneke heeft een paar woorden opgestuurd en die wil ze nu graag tot jullie richten:

"Mij werd gevraagd om een verhaaltje te schrijven wat mij aantrekt in het wandelen van de Elfstedentocht. Zes jaar geleden heb ik voor het eerst de Elfstedentocht gewandeld. Ik wandelde altijd al graag en na een aantal tochten zocht ik meer uitdaging. De Elfstedentocht leek mij een mooie uitdaging. Zou ik het gaan halen om 5 dagen achter elkaar zoveel kilometers te lopen?  Naar eigen zeggen ging me dit goed af. 
De eerste twee jaar liep er elke dag een andere vriendin met mij mee. Ze vonden 5 dagen Elfstedentocht lopen gekkenwerk maar 1 dag wilden ze wel. Het 3de en 4de jaar liep ik samen met mijn man. Het is zo ontzettend leuk als je beide dezelfde passie hebt. Beide jaren hebben we samen volbracht, ik zonder blaren, mijn man met heel veel blaren. 


Het 4de jaar kwamen we onderweg, in Stiens, Miranda tegen. Samen met mijn man heb ik haar begeleid naar Dokkum. Zij had zo’n grote blaar op haar hak dat het later een enorm gat werd. We zijn de rest van de wandeltocht bij haar gebleven en van EHBO-post naar EHBO-post gegaan. Uiteindelijk hebben we ook de laatste dag ook met z’n 3en gewandeld en hebben we samen de finish in Leeuwarden gehaald. 

Omdat we het gezellig hadden gehad met Miranda en we hetzelfde wandeltempo hebben, besloten we vorig jaar om een alle dagen samen te wandelen. Johannes liep dit jaar niet mee. 
De Elfstedentocht is een prachtige tocht om te maken. Onderweg ontmoet je zo ontzettend veel mensen en is er enorm veel gezelligheid. Het is elk jaar weer een groot feest om dit mee te mogen maken".







Tot zover de eerste woorden van Anneke, er zullen nog velen volgen van 3 t/m 7 Mei as.!

Meintsje en ik (A) gaan de komende 2 tochten oefenen met film, foto's en interviews tijdens de WIK-tocht vanuit Eén op 9 April en tijdens de Lytse Doarpentocht op 16 April as. vanuit Litens.



Zoekplaatje: Wie is Anneke?? De winnaar mag een uurtje met haar oplopen tijdens de 11-Stedentocht!




---------------------------------------------------------------------------------------------------


Friese Waterlinie 2-daagse


Na de 11-Stedentocht is natuurlijk iedereen prima getraind voor de Friese Waterlinie 2-daagse!! Deze wordt 21 en 22 Mei as georganiseerd, de blaren zijn dan inmiddels geheeld! Prima planning van het team van 'Doelgericht Wandelen'.

Voor wie alles wil weten over deze unieke 2-daagse tocht verwijzen we graag naar de website van Doelgericht Wandelen



Een klein tipje van de sluier:

De Friese Waterlinie wandel2daagse leidt de wandelaar langs de riviertjes de Lende en de Tsjonger. Op diverse plaatsen zijn sporen terug te vinden van de uit 1672 daterende verdedigingslinie. Wandelaars bezoeken bestaande en in ere herstelde schansen.
Nieuw in 2016
In samenwerking met Jeugdtheaterschool Kunst&Vliegwerf uit de gemeente Ooststellingwerf worden de wandelaars getrakteerd op theatrale acts en performances, verzorgd door kinderen van 7 t/m 16 jaar. Samen geven zij een theatrale invulling aan de geschiedenis van Bommen Berend.
Afstanden
Wandelaars kunnen kiezen uit 42, 25 en 15 kilometer. Ook is het mogelijk slechts één dag mee te doen. Dit maakt het wandelevenement toegankelijk voor iedereen: jong en oud, getraind of ongetraind. De wandelaars starten op beide dagen op verschillende startlocaties, afhankelijk van de gekozen afstand.
Om het wandelen onder de kinderen aantrekkelijk te maken is er de fam. route van 8 kilometer.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten