woensdag 31 januari 2018

31: Egmond Marathon weekend 2018

Egmond ad. Zee:  Tot het laatste moment twijfelden we: WEL of NIET naar de Egmond wandelmarathon? We kozen op het laatste moment ervoor toch te lopen, even heerlijk er tussen uit en de dagelijkse beslommeringen even op[ een laag pitje te zetten. We konden nog een slaapplaats reserveren in Stayoké in Egmond binnen, slechts enkele kilometers vanaf de zee. We vertrokken vrijdag morgen na de hond te hebben ingeleverd in het pension. Snowy was niet welkom in Stayoké en hondebrokjes stonden dan ook niet bij het ontbijt gepland. Naar het pension dus!

FOTO'S 2D KLIK HIER         FILM DAG 1 HIER    FILM DAG 2 HIER (Later)

Foto's Zuiderzemuseum KLIK HIER          Filmpje Karaoke HIER

De eerste dag liepen we de Zuidroute. Die heb ik (A) vroeger vaak hardgelopen (21km). Meestal ter voorbereiding op de Rotterdam marathon die altijd in April wordt gelopen. Bekend terrein dus, eerst een stuk over het strand, daarna een fantastische route dwars door de duinen die afgewisseld werden met enkele stukken bos en mooie vennetjes. Ria Beute liep net als de 2e dag gezellig met ons mee met haar enthousiaste speurhond DJo. 's Avonds aten we met Ria in Stayoké. Dat was allemaal prima in orde..... soep, pasta en toetje ... 2x opgeschept!

De tweede dag ging de route eerst langs het strand tot enkele kilometers na Bergen aan zee. De prachtige opgang naar de duinen en het bos is één van de mooiste stukken van de route. Centraal is daar een uitzichtpunt met verrekijker. Prachtig foto- en filmmoment daar!  In Bergen aan Zee hebben we een heerlijk bakje koffie gescoord met een portie slagroom afgedekt met een stukje appelgebak! Heerlijk!! Na Bergen nog mooie stukken door duin en heide met natuurlijk enkele gezellige 'Snertpauzeplaatsen' met muziek. 's Avonds hebben we in de 'Parel van Egmond' gegeten heerlijke spareribs en gorden blue en een heerlijk drankje!

Een extra nachtje Stayoké dus, lekker relexed want anders hadden we zondagsmorgens voor het lopen al de koffers klaar moeten zetten.

Maandagmorgen uitslapen tot half 8, lekker rustig ontbijten, afrekenen en nog even naar Enkhuizen waar we het binnengedeelte van het Zuiderzeemuseum hebben bezocht. Het buitendeel was dicht maar binnen was genoeg te zien, oa. een reis om de Zuiderzee heen waar alle mooie dorpjes stuk voor stuk in de picture kwamen. Erg leuk om eens te zien, we hadden nu de kans want Snowy was niet mee en die mocht ook niet mee in het museum.

Mooi weekend, een mooie onderbreking van de dagelijkse beslommeringen.

Onze fotolink werkt al, de filmpjes komen later. die moeten even gemonteerd en worden later geactiveerd (Naar boven scrollen).