zondag 5 februari 2017

04: Exloo Dogsloop

FILMLINK KLIK HIER

Door Snowy

Toen baasje en vrouwtje in September 2016 de discussie weer ophaalden om de FLAL tochten weer mee te doen ten koste van mij, immers ik moet dan mijzelf opofferen en met een B-plaatsje in een dierenpension tollereren, heb ik meteen geprotesteerd. Ik bedacht meteen een leus: 'Snowy First' en vanuit die leus ben ik de onderhandelingen ingegaan. Ik vind dat ik op de eerste plaats moet komen, en geen flauwekul met pensionnen ed. tenzij er hele goede compensaties zijn. Vanuit dit gedachtengoed zijn we gaan praten/blaffen met elkaar. De volgende oplossing kwam toen in beeld: Ik Snowy, ga ermee accoord dat er zo af en toe eens een pension geregeld wordt voor mij MITS er 1 op de 4 FLAL-loopjes iets speciaals wordt gedaan voor mij in plaats van zo'n felbegeerde blubberloop. (Ja wat ze er aan vinden...vraag mij het niet.....je hoort na afloop dat ze genoten hebben en dat de tocht een heel hoog blubbergehalte had. Nou wat leuk, tot je tepels in de modder blubberen, de schoenen vies, per stap geen meter vooruit komen, nou ik weet wel betere bestedingen van mn vrije zaterdag!


Jeanette met haar leasehondje Seple
Nu hadden Baasje en vrouwte inmiddels 4 van zulke blubberlopen getrotseerd en ja hoor...ze hielden woord, zaterdag 4 februari was Snowy aan de beurt. Ik was benieuwd.  We hoefden niet al te vroeg uit bed, had mij niets uitgemaakt want ik kon toch niet slapen van de spanning. Half 8 dus uit bed en half 9 in de auto na een heerlijk ontbijt in de vorm van een bakje vles. Goed begin. De reis ging naar Exloo waar de jaarlijkse hondeloop werd gehouden. TOP, vorig jaar ook geweest en heb daar enkele goede contacten aan overgehouden. Bij de 'Schutrups' (Een schoenenzaak) was een grote feesttent opgezet want er werden nogal wat hondjes met hun baasjes verwacht. Vorig jaar waren het er zo'n 1200. Ook is er zondags een gewone wandeltocht  en die start en finished ook in de feesttent. Auto vlakbij geparkeerd, baasje  vindt altijd wel een plekje vlakbij, maar dat kleine autootje past ook overal tussen vanzelf.

Naar de inschrijfdames, de tocht kostte niets maar je moest je wel opgeven ivm een pretpakket wat na afloop kon worden opgehaald met veel lekkers voor de hond....IK dus.
Bij de start meteen al bekenden: Jeanette V was daar al aanwezig net als vorig jaar. eigenlijk kan ik het verslag van vorig jaar er wel bij halen maar ach...er zijn altijd wel weer nieuwigheden natuurlijk. Jeanette had haar 'leasehondje'  Seple weer een dagje opgehaald, want alleen kon ze natuurlijk niet aankomen voor zo'n dogsloop! Ze kijkt wel een beetje op een parmantig poedeltje maar de verschillen zijn zeker zichtbaar! Maar verrassing: Ook Piet, Gretha en hondje Frida hadden een reis van liefst 140 km. ondernomen om mij te zien (en natuurlijk ook een beetje voor baasje en vrouwtje). Gezellig!


Bij de start meteen al een mogelijkheid om op de foto te komen met belachelijke bordjes zoals 'Hot Dog' etc. nou hoe vinden ze het uit. Het is vandaag 'SNOWY FIRST' blafte ik naar baasje en vrouwtje en ik ga daar niet staan met die belachelijke borden!! Dus we gingen gelijk maar op pad, de mooie natuur in...geen vieze FLAL blubberpaden maar nette bospaden en prachtige paadjes! TOP!! Thats wat Snowy is living for!!


Heerlijk 'hondeweer', geen nattigheid etc. dus pootjes bleven aardig schoon. Onderweg veel leuke reutjes maar die zaten me vaak aan mijn achterwerk te ruiken en dat tollereer ik alleen bij minimaal 3 maanden verkering. Dus alles maar wat van mij afhouden. In de pauze na 6 km. hoorde ik het bazinnetje van Frida pochen over haar hondje: Die kon het behendigheidsparcours wel heel goed doen!! En ja hoor...ze gingen het hele parcours langs en wat een voorbeeldig hondje! Door de tunnel, door een autoband, langs paaltjes, wat een voorbeeldhond. Toen moest ik, nou ik dacht bekijk het maar!! De dienstdoende hondekenner die met ons meeliep langs de hindernissen heeft nu vast een dubbele hernia. ik verzette me hevig bij de doorkomst door een band en die beste man heeft het nogal wat moeite gekost om mij er door te wurmen! Alleen die tunnel waren ze gemeen....aan het einde van die tunnel zag ik de kop van vrouwtje met een stukje worst. Ja en dan ga ik automatisch door die tunnel vanzelf! Voor straf heb ik een drol op het parcours neergelegt! En de worst was trouwens al flink over tijd, geef mij baasje en vrouwtje hun worst maar die ze wekelijks voor me meenemen.
En dan de douche...belachelijk!!!  Ik had geen vieze voeten maar omdat er een wasstraat voor honden was geplaatst moest daar natuurlijk ook gebruik van worden gemaakt...leuk voor baasje en vrouwtje! Nou een onzinnig item! En de vrouw die het deed had ook nog scherpe nagels !


Maar alles was natuurlijk niet kommer en kwel, ik heb weer een hoop bekende reutjes en ook teefjes gezien, veel bij geblaft en info uitgewisseld! Leuke dag, ik bedank naast Baasje en vrouwtje dus ook de organisatie maar niet die wassende vrouw met haar scherpe nagels en de man die me zo nodig door alle hindernissen moest proppen!